Ydelser

Go-to-market
Marketing & Innovation

Billedet symboliserer Birthe Schrøders ydelser og forestiller en mandehånd, der flytter en bonde i et skakspil

Branche

Foodservicebranchen

Hvem er du

SMV – Dansk fødevareproducent eller -leverandør

Hvad tilbydes

Med en fødevare- og marketingfaglig værktøjskasse, der er understøttet af bred branche- og markedskendskab, tilbydes go-to-market planning samt udvikling af marketing- og innovationsprocesser.

Mangler du ressourcer til udvikling af en Go-to-market strategi eller er det tid til ”servicetjek” af en allerede eksisterende strategi?

En veldefineret go-to-market strategi, er med til at sikre, at du når dine mål og at I som virksomhed, når de ønskede resultater. Ved kortlægning af markedspotentialet og med udgangspunkt i din virksomhed/dit brand, ser vi ind i den helt aktuelle situation og udarbejder sammen en skræddersyet strategisk plan, der kan sikre den mest effektive vej og målrettede kommunikation til markedet.

Kundesegmenter, salgskanaler, marketingmix analyseres og særligt i forbindelse med lancering af helt nye produktporteføljer vurderes markedspotentiale, konkurrencemæssige forhold og nødvendige investeringer.

Har du brug for at få drevet effektive marketing- og innovation­processer, der er understøttet af stor brancheerfaring og forståelse for Foodservice?

Effektive lanceringer i FoodService, kræver kendskab til markedsmekanismerne, en struktureret og klog markedsføringsplan, fulgt op af en effektiv salgsindsats. Med et strategisk og problemløsende tilsigte, kigger vi ind i nogle af nedenstående elementer:

  • Hvad driver dine kunder?
  • Hvordan er deres brugeroplevelse, deres kunderejse, deres sprog?
  • Har du styr på dit marketingmix, prispunkter og ikke mindst din storytelling?
  • Har du en klar segmenterings- og kanalstrategi?
  • Skal dine produkter/dit brand være en del af en bæredygtigheds- eller sundhedsagenda?
  • Har du fokus på, hvor værdiskabelsen for dit brand/produkt reelt ligger?

Jeg kan bidrage med at skabe overskuelige og effektive planer, som er tilpasset, de ressourcer du har og dine ønskede resultater.

 

Eksempler på enkeltstående opgaver kan være:

Optimering af dit sortiment

Er presset på dit sortiment/dit brand så stort som aldrig før? Og mangler du ressourcer til optimering af dit sortiment – evt. få styrket dine Unique Selling Propositions? Så kontakt mig gerne og lad os tage en dialog omkring mulighederne.

Dit FoodService årshjul

Har du et effektivt og gennembearbejdet årshjul, så salg og marketing i samspil har et fælles overblik over årets aktiviteter? Med årshjulet skabes et overblik over alle aktiviteter og samtidig sikres rettidig eksekvering.

Årshjul = ro til daglig drift

Der er mange gode grunde til, at det er en god idé at lave et FoodService årshjul, hvor alle salgs- og marketingaktiviteter er samlet. En af grundene er, at du kan have fokus på den daglige drift og at du er velvidende om, at de steps du tager nu, er et skridt på vejen til, at nå i mål i overensstemmelse med den overordnede strategi.

Portræt af Birthe Schrøder

Start dialogen i dag

Kontakt mig gerne for dialog omkring din Go-to-market strategi og se hvordan andre oplever samarbejdet med mig under referencer.